Folosim cookies pentru a va oferi o experienta personalizata. Click aici pentru mai multe informatii despre cookies si modul lor de folosire.

Contractul cu turistul

CONTRACT - CADRU
de comercializare a pachetelor de servicii turistice
Nr. 
_______________ din data de _______________

 

                Părţile contractante:

               

               

TRAVELIO GROUP ROMANIA S.R.L., cu sediul social în Hunedoara, Bld. Corvin nr. 5 bis, bl. 105, sc. A, ap. 3, parter, 331010, jud. Hunedoara, adresă de corespondenţă: Agenţia Cluj-Napoca, Calea Mănăştur nr. 48, ap. UI 1, parter, 400372, Cluj-Napoca, judeţul Cluj, număr de înregistrare la Registrul Comerţului: J20/864/2015, cod de înregistrare fiscală: 35062111, conturi bancare: RO 07 BTRL RON CRT 0319 0529 01 - RON, RO 54 BTRL EUR CRT 0319 0529 01 - EUR, RO 12 BTRL GBP CRT 0319 0529 01 - GBP, RO 58 BTRL USD CRT 0319 0529 01 - USD, deschise la Banca Transilvania, pentru Agenţia: TRAVELIO ROMANIA, titulară a Licenţei de turism nr. 33 şi a Poliţei de Asigurare privind rambursarea cheltuielilor de repatriere şi / sau a sumelor achitate de către turişti cu nr. I 48015, valabilă până la data de 23.05.2019, emisă de către Omniasig Vienna Insurance Group S.A. (afişate pe pagina web www.travelioromania.ro), reprezentată legal prin doamna David Adriana-Claudia, în calitate de Administrator, denumită în continuare Agenţia;

 

şi

                Turistul / reprezentantul turistului, domnul/doamna _________________________________ , domiciliat/domiciliată în _________________________________, telefon _________________________ , e-mail _________________________ , posesor/posesoare al/a cărţii de identitate seria ______ nr. _______________ , eliberată de __________________ la data de _________________ , au convenit la încheierea prezentului contract.

 

 

1. Obiectul contractului

 

1.1. Obiectul contractului îl constituie vânzarea de către Agenţie a pachetului de servicii turistice înscris în voucher, bilet de odihnă, tratament, bilet de excursie, alt înscris anexat prezentului contract şi eliberarea documentelor de plată şi călătorie.

  • Pachetul de servicii este vândut de către Travelio Romania în calitate de agenţie intermediară autorizată, în contul agenţiei organizatoare __________________________ . Aceasta din urmă este responsabilă de derularea operativă a programelor şi serviciilor turistice, cu respectarea în totalitate a serviciilor prevăzute în programul sau comanda turistului. În calitatea sa de agenţie intermediară, Travelio Romania este obligată să informeze corect turiştii asupra serviciilor asigurate în program şi condiţiilor de participare. La solicitarea turiştilor, Travelio Romania poate să ofere informaţii detaliate cu privire la agenţia organizatoare. 

TITULAR (beneficiar servicii):

Telefon:

E-mail:

 

Număr de persoane înscrise: _____ pax

 

TURIŞTI PARTICIPANŢI * Data naşterii:

___________________ * _______

___________________ * _______

 

Destinaţia:

Perioada:

 

Tipul serviciului:

  • Sejur turistic:
  • Circuit turistic:
  • Alt tip de pachet turistic:

Numărul minim de persoane necesar pentru realizarea programului:

  • Nu există un număr minim de persoane
  • _____ persoane, iar termenul limita de informare, în caz de anulare, este:

Servicii:

  • Unitate de cazare:
  • Categorie: _____ *
  • Tipul camerei:
  • Număr de nopţi:
  • Check-in:
  • Check-out:
  • Servicii de masă:
  • Servicii de transport:
  • Alte servicii incluse:

Asigurare medicală:

Asigurare storno:

 

PREŢ TOTAL:

  • Avans:
  • Rest de plată:
  • Data scadentă:

Bon de comandă:

În cazul neconfirmării serviciilor: cazare, transport etc., agenţia va oferi turistului o variantă alternativă sau va returna integral avansul achitat.

  • STATUS: _____________ 

 

2. Încheierea contractului

 

2.1. Contractul se încheie, după caz, în oricare din următoarele situaţii:

a) în momentul semnării lui de către turist sau prin acceptarea condiţiilor contractuale de servicii turistice, inclusiv în cazul celor achiziţionate la distanţă prin mijloace electronice;

b) în momentul în care turistul primeşte confirmarea scrisă a rezervării de la Agenţie, în cel mult 60 de zile calendaristice de la data întocmirii bonului de comandă. Este responsabilitatea agenţiei de turism de a informa turistul prin orice mijloace convenite în scris cu acesta (telefon, e-mail, fax etc.) dacă rezervarea pe care a solicitat-o s-a confirmat. Pentru procesarea unei rezervări de servicii, Agenţia poate solicita un avans de minim 30 % şi până la 80 %din preţul pachetului sau plata integrală a contravalorii pachetului, în funcţie de data la care turistul solicită serviciile.

b.1. În cazul în care conţinutul bonului de comandă nu diferă de conţinutul confirmării călătoriei turistice şi confirmarea s-a efectuat în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul care decide să renunţe la călătoria turistică datorează Agenţiei penalităţi conform cap. VI.

b.2. În cazul în care conţinutul bonului de comandă diferă de conţinutul confirmării călătoriei turistice primite în scris de la Agenţie sau dacă această confirmare nu s-a făcut în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul poate considera că voiajul nu a fost rezervat şi are dreptul la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite;

c) în momentul eliberării documentelor de călătorie (voucher, bilet de odihnă şi/sau tratament, bilet de excursie etc.), inclusiv în format electronic, în cazul în care pachetele de servicii turistice fac parte din oferta standard a agenţiei de turism sau există deja confirmarea de rezervare din partea altor prestatori.

 

2.2. În cazul în care prezentul contract este pus integral la dispoziţia turistului sub formă de catalog, pliant, alte înscrisuri, site-ul Agenţiei sau alte mijloace de comunicare electronică (e- mail, fax etc.), obligaţia de informare a turistului este considerată îndeplinită prin înscrierea acestei informaţii în oricare dintre documentele de călătorie sau documentele fiscale furnizate de Agenţie, nefiind necesară încheierea în formă scrisă a contractului de comercializare a pachetelor de servicii turistice, respectiv dacă prezentul contract prezentat turistului în modalităţile prevăzute mai sus conţine clauzele prevăzute la art. 12 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice, republicată.

Informațiile și fotografiile prezentate în cataloage, oferte speciale, site-uri, materialele publicitare, sunt orientative și au caracter informativ, fără însă a afecta calitatea și cantitatea serviciilor contractate de turist.

 

2.3. Contractul încetează de drept odată cu finalizarea prestării efective a pachetului de servicii turistice înscris în documentele de călătorie.

 

2.4. Informaţiile privind statele pe teritoriul cărora, la data încheierii prezentului contract, este decretată stare de urgenţă ori în privinţa cărora Ministerul Afacerilor Externe a formulat alerte de călătorie, sub formă de avertismente sau atenţionări, sunt publice şi pot fi consultate accesand www.mae.ro/travel-alerts. Prin urmare, Turistul înţelege să contracteze serviciile ce fac obiectul prezentului contract fiind informat asupra acestor informaţii sau alerte.

 

 

3. Preţul contractului şi modalităţi de plată

 

3.1. Preţul contractului este de ___________ şi se compune din costul serviciilor turistice efective, comisionul Agenţiei şi TVA. Dacă preţul nu este specificat în prezentul contract, atunci acesta este specificat în bonul de comandă (dacă există), alte documente de călătorie, cataloage, pliante, alte înscrisuri puse la dispoziţie turistului, site-ul Agenţiei, alte mijloace de comunicare electronică şi/sau pe factură.

În situatia contractării serviciilor turistice în regim Early Booking (EB), reducerea este inclusă în pachet, iar procentul precizat se aplică numai serviciilor de cazare. În acest caz, orice modificare a contractului, solicitată de turist, determină anularea rezervării cu penalizări şi refacerea acesteia la preţul şi conditiile din momentul reînscrierii. De asemenea, nerespectarea condiţiilor de plată aplicate rezervarilor de tip EB determină modificarea preţului pachetului conform ofertei standard.

 

3.2. Modalităţi de plată:

3.2.1. La încheierea contractului se percepe un avans de ___________ % din preţul stabilit sau, după caz, plata integrală a contravalorii pachetului de servicii turistice.

Depăşirea termenului de plată determină aplicarea unei penalităţi de 0.3 % pentru fiecare zi de întârziere, procent aplicat la suma scadentă şi neachitată.

3.2.2. În cazul în care la încheierea contractului s-a perceput un avans, plata finală se va face astfel:

a) pentru serviciile turistice care necesită confirmare din partea prestatorilor, conform termenelor de plată comunicate de Agenţie în scris prin bonul de comandă sau alte mijloace de comunicare;

b) pentru serviciile turistice care nu necesită confirmare din partea prestatorilor, după cum urmează:

  • 30 % la înscriere;
  • 50 % cu cel puţin 45 de zile calendaristice înainte de data prestării serviciilor (sau la termenul limită al ofertei Early Booking, Last Minute etc.);
  • 20 % cu cel puţin 30 de zile calendaristice înainte de data prestării serviciilor (sau la termenul limită al ofertei Early Booking, Last Minute etc.).

Conditiile de plată de mai sus se aplică în toate cazurile, cu excepţia celor în care programul valorificat / confirmat are propriile reguli de achitare (vezi condiţiile ofertei sau ale programului turistic).

 

3.3. Plata serviciilor turistice externe aferente contractului se poate efectua într-o singură monedă, în valuta specificată în contract sau în RON la cursul de referinţă al BNR din ziua emiterii facturii, la care se adaugă procentul de risc valutar de 2 %.

 

3.4. Plata serviciilor turistice interne (cu locul de desfăşurare în România) se poate efectua şi cu vouchere de vacanţă. Plata serviciilor turistice se face respectând prevederile OUG nr. 8/2009, a normelor metodologice şi anexelor acesteia. În cazul în care turistul renunţă la pachetul de servicii turistice achiziţionat cu vouchere de vacanţă, Agenţia îi poate oferi acestuia un pachet de servicii turistice la o valoare iniţială, mai puţin penalităţile aferente, calculate conform prevederilor capitolului VI pct. 6.1. din prezentul contract, sau îi poate oferi turistului un pachet de servicii turistice la o valoare mai mare faţă de pachetul achiziţionat iniţial din care au fost scăzute penalităţile aferente prevăzute la cap. VI, cu plata diferenţei de preţ.

3.4.1. Conform OUG nr. 8/2009, în cazul renunţării definitive la pachetul de servicii turistice de către turist, Agenţia nu poate restitui turistului contravaloarea voucherelor de vacanţă în bani. Voucherele de vacanţă pot fi restituite turistului de către Agenţia de turism, în cazul renunţării definitive la pachetul de servicii turistice, doar dacă acestea nu au fost expediate  emitentului de vouchere conform procedurii legale stabilite prin HG nr. 215/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea voucherelor de vacanţă.

3.4.2. Pachetul de servicii turistice care poate fi achiziţionat pe baza voucherelor de vacanţă va cuprinde servicii de cazare (minim şi obligatoriu), alimentaţie publică, transport, tratament balnear, agrement, toate cu locul de desfăşurare pe teritoriul României.

 

 

4. Drepturile şi obligaţiile Agenţiei

 

4.1. Agenţia se obligă să furnizeze turistului un bon de comandă, numai în situaţia solicitării unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din oferta proprie/standard a agenţiei de turism şi care necesită confirmarea rezervării din partea altor prestatori. În cazul solicitării unor pachete de servicii turistice care se regăsesc în oferta proprie a agenţiei de turism sau în cazul în care există deja confirmare asupra rezervării din partea altor prestatori, Agenţia poate furniza turistului un bon de comandă, dacă consideră necesar.

 

4.2. În cazul modificării uneia dintre prevederile esenţiale ale contractului, cum ar fi: serviciile incluse în pachet, datele de călătorie, modificarea categoriei unităţii de cazare, Agenţia are obligaţia de a informa turistul cu cel puţin 15 zile calendaristice înainte de data începerii călătoriei. În cazurile prevăzute la pct. 4.7 lit. b) şi c), informarea se va face în timp util pentru a permite turistului să decidă începerea călătoriei.

 

4.3. În cazul achiziţionării unui pachet de servicii turistice având în componenţă şi asigurarea transportului pe cale aeriană, transportatorul aerian, fără a cere acordul agenţiei de turism care derulează programul turistic, are dreptul de a modifica orele de zbor. Prin urmare, Agenţia nu este răspunzătoare pentru decolarea/aterizarea avioanelor la o altă oră decât cea înscrisă în programul turistic. Pentru aceste întârzieri, compania aeriană este obligată să asiste turiştii conform Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 februarie 2004 de stabilire a unor norme comune în materie de compensare şi de asistenţă a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91, implementat prin Hotărârea Guvernului nr. 1912/2006. Orice problemă privind operarea zborului şi acţiunile adiacente acestuia intră în competenţa şi responsabilitatea transportatorului, biletul de avion reprezentând contractul între pasager şi transportator. În cazul acestor pachete de servicii turistice, ziua de plecare şi ziua de sosire nu sunt considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului.

 

4.4. În situaţia achiziţionării unui produs de tip croazieră, linia de croazieră poate modifica, din motive ce ţin de siguranţa navigării, numărul cabinei şi locaţia acesteia pe punţi (o punte inferioară, una superioară, mai spre pupa sau spre prova etc.), doar cu o cabină de aceeaşi categorie ca cea rezervată iniţial, caz în care turistul nu va fi despăgubit în niciun mod având în vedere că este vorba de acelaşi tip de cabină ca şi cel rezervat.

 

4.5. Agenţia poate modifica preţul contractului în sensul majorării sau micşorării, după caz, arătând totodată modul de calcul al majorărilor sau micşorărilor de preţ ale contractului şi numai dacă modificarea are loc ca urmare a variaţiilor costurilor de transport, a redevenţelor şi a taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi şi aeroporturi, a taxelor de turist ori a cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat. Preţurile stabilite în contract nu pot fi majorate, în niciun caz, în cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plecării.

 

4.6. În cazul în care, după începerea călătoriei turistice, o parte importantă din serviciile turistice prevăzute în contract nu este realizată sau Agenţia constată că nu le va putea realiza, aceasta este obligată:

a) să ofere turistului alternative corespunzătoare în vederea continuării călătoriei turistice fără majorarea preţului, respectiv serviciile turistice oferite să fie de aceeaşi calitate şi cantitate;

b) să restituie turistului sumele ce reprezintă diferenţa dintre serviciile turistice achitate şi cele efectiv prestate în timpul călătoriei turistice;

c) în cazul în care nu pot fi oferite turistului alternative corespunzătoare sau acesta nu le acceptă din motive întemeiate, să asigure fără costuri suplimentare transportul retur al turistului la locul de plecare ori în alt loc agreat de acesta şi, după caz, despăgubirea pentru serviciile neprestate.

 

4.7. Agenţia este răspunzătoare pentru buna executare a obligaţiilor asumate prin contract, cu excepţia următoarelor cazuri:

a) când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligaţiilor asumate prin contract se datorează turistului;

b) când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unor cauze de forţă majoră sau unor împrejurări pe care nici Agenţia, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita, inclusiv, dar fără a se limita la: modificarea companiei aeriene, de orar sau de itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor de transport, defectarea mijlocului de transport, accident, blocaje, lucrări sau reparaţii pe drumurile publice), neîndeplinirea grupului minim ca urmare a unor renunţări de ultimă oră sau a neobţinerii vizelor pentru toţi participanţii. Agenţia nu este răspunzătoare pentru prejudiciile cauzate turistului ca urmare a întârzierilor curselor (inclusiv charter), a pierderii de bagaje şi a altor împrejurări care revin exclusiv în sarcina transportatorului în temeiul actelor normative specifice;

c) când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unui terţ care nu are legătură cu furnizarea serviciilor prevăzute în contract, iar cauzele care au determinat neîndeplinirea obligaţiilor au un caracter imprevizibil şi inevitabil.

În situaţia de suprarezervare (overbooking) a unui hotel, determinată de activitatea hotelierilor, înainte sau după începerea călătoriei, Agenţia va oferi variantă de hotel în aceeaşi zonă sau într-o zonă apropiată, la aceeaşi categorie sau de o categorie superioară fără să modifice preţul; în cazul în care situaţia de suprarezervare (overbooking) este anunţată turistului sau reprezentantului acestuia, cu minim 3 zile înainte de data plecării, turistul poate accepta varianta propusă sau poate anula călătoria fără penalizări, fără însă a avea dreptul de a solicita despăgubiri suplimentare.

 

4.8. Agenţia are obligaţia să furnizeze în scris turistului sau prin orice mijloace de comunicare electronice convenite în scris cu turistul (e-mail, fax, sms etc.), cu cel puţin 2 zile înainte de data plecării, următoarele informaţii:

a) orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse;

b) denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon şi de fax, adresele de e-mail ale reprezentanţei locale a organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsa acestora, un număr de apel de urgenţă care să îi permită contactarea organizatorului şi/sau a detailistului;

c) pentru călătoriile minorilor neînsoţiţi de părinţi, informaţii care să permită părinţilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazării copilului;

 

4.9. Agenţia parte în contract este obligată să acorde prompt asistenţă turistului aflat în dificultate, în cazul situaţiilor de forţă majoră sau al unui eveniment pe care nici agenţia de turism, nici furnizorul sau prestatorul de servicii, cu tot efortul depus, nu îl puteau prevedea sau evita.

 

4.10. Excursiile opţionale se efectuează la faţa locului, cu agenţii locale, care poartă întreaga responsabilitate pentru organizarea şi desfăşurarea acestora. Sumele aferente excursiilor opţionale nu se încasează în numele şi pentru Travelio Romania. Preţurile excursiilor opţionale pot fi mai mari decât cele cumpărate de la recepţia hotelurilor, având în vedere faptul că turiştii vor avea la dispoziţie mijloace de transport de la hotel la obiectivele turistice şi retur, ghid etc. Preţul excursiilor se calculează, în general, pentru grupuri de aproximativ 25 de persoane. În cazul neîntrunirii acestui număr minim, fie tarifele pot fi majorate proporţional, fie excursia poate fi anulată, turiştii putând opta pentru achiziţionarea excursiei de la recepţia hotelului, în funcţie de disponibilităţi.

 

 

5. Drepturile şi obligaţiile turistului

 

5.1. În cazul în care turistul nu poate să participe la călătoria turistică independent de motivele care stau la baza imposibilităţii de participare, acesta poate să cesioneze contractul unei terţe persoane care îndeplineşte toate condiţiile aplicabile pachetului de servicii turistice contractat, cu obligaţia de a anunţa în scris Agenţia cu cel puţin 5 zile înaintea datei de plecare. În acest caz, între turistul care nu poate participa la călătoria turistică contractată (cedentul), terţa persoană (cesionarul) şi Agenţia de turism (debitor cedat) urmează a se încheia un contract de cesiune cu privire la pachetul de servicii turistice contractate şi cesionate. Responsabilitatea încheierii contractului de cesiune revine, după caz, fie cedentului, fie cesionarului, şi niciodată Agenţiei de turism (debitorului cedat). Turistul care cedează pachetul său de servicii, precum şi cesionarul sunt responsabili în mod solidar la plata preţului călătoriei şi a eventualelor costuri suplimentare apărute cu ocazia acestei cedări. Pentru călătoriile individuale, în cazul în care mijlocul de transport este avionul, transferul poate fi efectuat numai dacă există posibilitatea transferării locului de zbor. De asemenea, pentru călătoriile care necesită îndeplinirea unor condiţii speciale (ex: obţinerea vizelor turistice), se va ţine seama de acestea pentru cesiunea contractului. În acest caz, Agenţia reziliază contractul cu turistul care cesionează şi încheie un alt contract cu noul turist.

 

5.2. Serviciile turistice achitate total sau parţial cu vouchere de vacanţă nu pot fi cesionate în conformitate cu prevederile art. 7 alin.1 din OUG nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanţă.

 

5.3. În cazul sejururilor de odihnă şi/sau de tratament cu locul de desfăşurare în România, turistul are obligaţia să respecte următorul program de acordare a serviciilor: cazarea se face, de regulă, la ora 18:00 a zilei de intrare şi se termină, de regulă, la ora 11:00 a zilei de ieşire înscrise pe documentele de călătorie (voucher, bilet de odihnă şi/sau tratament, bilet de excursie etc.). Eventualele costuri suplimentare generate de neeliberarea spaţiilor de cazare până cel târziu la orele specificate mai sus cad în sarcina exclusivă a turistului.

 

5.4. În cazul în care preţurile stabilite în contract sunt majorate cu peste 10%, indiferent de motivele majorării, turistul poate rezilia/denunţa unilateral contractul fără nicio obligaţie faţă de Agenţie, acesta având dreptul la rambursarea imediată de către Agenţie a sumelor plătite, inclusiv comisionul.

 

5.5. Turistul este obligat să comunice Agenţiei în termen de 5 zile calendaristice de la primirea înştiinţării prevăzute la cap. IV pct. 4.2 modificarea prevederilor esenţiale ale contractului sau în timp util înainte de începerea călătoriei, iar în cazul în care se aplică clauzele prevăzute în cap. IV pct. 4.7 lit. b) şi c), hotărârea sa de a opta pentru:

a) rezilierea/denunţarea unilaterală a contractului fără plata penalităţilor;

b) acceptarea noilor condiţii ale contractului.

 

5.6. În cazul în care turistul decide să participe la călătoria asupra căreia s-au operat modificări în condiţiile cap. IV pct. 4.2 se consideră că toate modificările au fost acceptate şi turistul nu poate solicita despăgubiri ulterioare datorate modificărilor de acest tip.

 

5.7. În cazul în care turistul reziliază/denunţă unilateral contractul în temeiul pct. 5.5 sau Agenţia anulează călătoria turistică înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:

a) să accepte la acelaşi preţ un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalentă sau superioară, propus de Agenţie;

b) să accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioară propus de Agenţie, cu rambursarea imediată a diferenţei de preţ, în sensul rambursării diferenţei de preţ dintre cele două pachete turistice, la momentul încheierii noului contract de prestare de servicii;

c) să i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.

 

5.8. În cazul în care pachetul de servicii turistice a fost achitat cu vouchere de vacanţă şi turistul nu acceptă condiţiile de la pct. 5.7. lit. a), Agenţia va restitui voucherele, dacă acestea se află înca în posesia sa, mai puţin suma despăgubirilor/penalităţilor.

 

5.9. În toate cazurile menţionate la pct. 5.7, turistul are dreptul să solicite Agenţiei şi o despăgubire, al cărei cuantum poate fi stabilit prin acordul comun al părţilor sau în baza unei hotărâri a instanţei de judecată, pentru neîndeplinirea prevederilor contractului iniţial, cu excepţia cazurilor în care:

a) anularea s-a făcut datorită nerealizării numărului minim de persoane menţionat în contract, iar Agenţia a informat în scris turistul cu cel puţin 15 zile calendaristice premergătoare datei plecării;

b) anularea s-a datorat unui caz de forţă majoră (circumstanţe imprevizibile, independente de voinţa celui care le invocă şi ale căror consecinţe nu au putut fi evitate în ciuda oricăror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervările, caz în care responsabilitatea revine companiei aeriene sau unităţii de cazare) sau unor cauze dintre cele prevăzute la cap. IV pct. 4.7 b);

c) anularea s-a făcut din vina turistului.

 

5.10. Turistul are dreptul să rezilieze/denunţe unilateral în orice moment, în tot sau în parte, contractul, iar în cazul în care rezilierea/denunţarea unilaterală îi este imputabilă este obligat sa despăgubească Agenţia pentru prejudiciul creat acesteia, conform prevederilor cap. VI, cu excepţia cazurilor de forţă majoră definite conform legii. Despăgubirea se poate ridica la maximul preţului pachetului de servicii turistice contractat.

 

5.11. În cazul în care turistul alege să se mute la un alt hotel decât cel contractat iniţial şi achitat, responsabilitatea financiară a renunţării îi aparţine. Agenţia va rezolva cerinţele turistului în limita posibilităţilor, eventualele diferenţe de preţ urmând a fi suportate de către turist.

Dacă turistul solicită nemotivat schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricărora dintre servicii, aceasta echivalează cu rezilierea/denunţarea unilaterală a contractului, cu aplicarea penalităţilor prevăzute la cap. VI la momentul respectiv şi încheierea unui nou contract.

 

5.12. Turistul este obligat să achite la recepţia unităţii hoteliere taxa de staţiune, taxa de salubritate, precum şi alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de la Agenţie.

 

5.13. Turistul este obligat să prezinte la recepţia unităţii hoteliere actele sale de identitate, precum şi documentul de călătorie eliberat de Agenţie (voucher, bilet de odihnă şi/sau de tratament etc.), în vederea acordării serviciilor turistice. În cazul în care turistul beneficiază de bilete de odihnă şi tratament, este obligat să prezinte la recepţia unităţii hoteliere bilet de trimitere de la medicul de familie şi dovada plăţii contribuţiilor pentru asigurări sociale, la zi.

 

5.14. Turistul ia la cunoştinţă că serviciile pe care le achiziţionează fără ca acestea să facă parte din contractul cu agenţia de turism sunt în stricta responsabilitate a prestatorului local, sunt guvernate de legislaţia ţării de destinaţie, iar agenţia de turism nu are nicio responsabilitate asupra prestaţiilor în cauză.

 

5.15. Dacă pentru efectuarea călătoriei este necesară îndeplinirea de către turist a unor formalităţi suplimentare (de exemplu, călătoria împreună cu minori, situaţia în care numele turistului este schimbat ca urmare a căsătoriei/desfacerii ei etc.), acesta are obligaţia de a îndeplini toate cerinţele legale. Pentru o informare optimă, Agenţia recomandă şi consultarea site-ului Poliţiei de Frontieră. În cazul în care turistul nu îşi respectă obligaţia de a se informa cu privire la formalităţile suplimentare necesare în vederea efectuării călătoriei care nu sunt în sarcina Agenţiei (de exemplu, în cazul călătoriei cu minori, împuternicire din partea părintelui sau reprezentantului legal ce nu îl însoţeşte sau orice alte documente suplimentare - enumerarea fiind exemplificativă), Agenţia este exonerată de orice răspundere în cazul imposibilităţii efectuării călătoriei.

 

5.16. Agenţia de turism recomandă turiştilor contactarea acesteia cu 24 de ore înainte de plecare pentru reconfirmarea detaliilor de îmbarcare (orar de zbor, loc de îmbarcare etc.).

 

5.17.  În cazul în care o singură persoană angajează servicii pentru un număr mai mare de turişti, condiţiile contractuale se extind în mod automat asupra întregului grup pentru care au fost achitate serviciile.

 

5.18. Turistul este obligat să folosească mijloacele de transport, camera de hotel şi bunurile din dotarea acesteia ca un bun proprietar şi potrivit destinaţiei lor. Agenţia nu se face vinovată de eventualele pagube produse sau vătămări suferite de turist ca urmare a nerespectării acestui alineat.

 

5.19. Turistul are obligaţia să respecte locul, data şi ora plecării atât la dus, cât şi la întors, precum şi locurile, datele şi orele stabilite pe parcursul programului turistic contractat. Toate cheltuielile şi daunele produse ca urmare a nerespectării de către turist a prevederilor privind locurile de întâlnire şi orarele vor fi suportate de către acesta.

 

5.20. În cazul în care turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii turistice refuză să se mai întoarcă în România şi autorităţile din ţara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta, turistul respectiv are obligaţia de a suporta toate aceste cheltuieli.

 

 

6. Renunţări, penalizări, despăgubiri

 

6.1. În cazul în care turistul renunţă din vina sa la pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului contract, el datorează Agenţiei penalizări după cum urmează:

6.1.1. În cazul serviciilor turistice externe, penalizările sunt de:

a) 20 % din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face în intervalul 59 - 30 de zile calendaristice înainte de data plecării;

b) 50 % din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face în intervalul 29 – 15 de zile calendaristice înainte de data plecării;

c) 80 % din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face într-un interval mai mic de 16 zile calendaristice înainte de plecare sau prin neprezentarea la program;

d) 100 % din preţul pachetului de servicii, în cazul în care turistul a achiziţionat pachetul de servicii turistice din cadrul programului special Early Booking, Black Friday, Last minute sau alte programe similare, indiferent de data la care turistul solicită renunţarea.

6.1.2. În cazul serviciilor turistice interne, penalizările sunt de:

a) 20 % din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face în intervalul 59 - 30 de zile calendaristice înainte de data plecării;

b) 50 % din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face în intervalul 29 – 15 de zile calendaristice înainte de data plecării;

c) 80 % din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face într-un interval mai mic de 16 zile calendaristice înainte de plecare sau prin neprezentarea la program;

d) 100 % din preţul pachetului de servicii, în cazul în care turistul a achiziţionat pachetul de servicii turistice din cadrul programului special Early Booking, Black Friday, Last minute sau alte programe similare, indiferent de data la care turistul solicită renunţarea.

6.1.2.1. În cazul în care plata pentru serviciile turistice interne a fost facută parţial sau integral cu vouchere de vacanţă, penalizarea se va deduce în primul rand din valoarea voucherelor de vacanţă. Daca penalizarea este mai mare decat valoarea voucherelor, diferenţa care depăşeşte valoarea voucherelor de vacanţă se va reţine din valoarea achitată prin alte instrumente de plată. În cazul în care valoarea voucherelor de vacanţă este mai mare decât valoarea penalizării, diferenţa nu se restituie nici în vouchere şi nici în numerar în cazul în care turistul nu doreşte un alt serviciu turistic.

Dacă turistul îşi manifestă dorinţa de a achiziţiona un alt serviciu turistic, pentru o perioadă ulterioară, atunci diferenţa dintre valoarea voucherelor şi valoarea penalizării se va utiliza pentru acest nou serviciu.

Termenul în care turistul poate solicita noul pachet de servicii turistice este de maxim 1 lună de la data rezilierii/denunţării unilaterale a contractului / renunţarea la serviciile turistice iniţiale. În cazul în care turistul nu îşi exprimă opţiunea în această perioadă, Agenţia de turism nu îi mai poate oferi acestuia nici un pachet de servicii turistice ulterior.

 

6.2. În cazul în care turistul care a contractat un pachet de servicii turistice cu Agenţia şi a achitat un avans nu se prezintă în termenul specificat în bonul de comandă sau în termenul comunicat în scris, pentru a achita ratele aferente sau restul de plată, contractul se consideră reziliat de drept, iar Agenţia are dreptul de a anula rezervările efectuate în beneficiul turistului cu reţinerea penalizărilor prevăzute la pct. 6.1.

 

6.3. Pentru biletele de odihnă şi/sau de tratament cumpărate prin organizaţii sindicale, Agenţia va face restituiri numai în baza cererilor de renunţare contrasemnate şi ştampilate de reprezentantul organizaţiei sindicale.

 

6.4. În cazul în care o ambasadă refuză să acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, turistului i se vor reţine toate taxele datorate de Agenţie prestatorilor direcţi, precum şi cheltuielile de operare proprii acesteia.

 

6.5. Penalizările echivalente cu preţul contractului se aplică şi în cazul în care turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare/destinaţie, dacă nu poate pleca în călătorie pentru că documentele personale necesare în vederea efectuării călătoriei nu sunt conforme normelor legale sau este în imposibilitatea de a părăsi teritoriului ţării, din alte motive ce ţin de persoana acestuia.

 

6.6. Turistul trebuie să depună în scris cererea de renunţare la pachetul de servicii turistice la Agenţia la care a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de renunţare nu este luată în considerare.

 

6.7. Agenţia va acorda despăgubiri în funcţie de gradul de nerespectare a obligaţiilor din contract.

 

6.8. Agenţia nu răspunde în situaţii de grevă, conflicte politice şi de război, catastrofe, de pericol public, atac terorist, embargou internaţional, precum şi în cazul în care companiile aeriene stabilesc limite de răspundere. Toate aceste situaţii care nu sunt imputabile niciunei părţi se consideră situaţii de forţă majoră şi exonerează de răspundere Agenţia.

 

6.9. Toate sumele menţionate la pct. 6.1, 6.2, 6.4 şi 6.5 se vor reţine de către Agenţie din avansul sau preţul total al pachetului de servicii turistice achitat de turist, fără a fi necesară intervenţia instanţelor de judecată.

 

 

7. Reclamaţii

 

7.1. În cazul în care turistul este nemulţumit de serviciile turistice primite, acesta are obligaţia de a întocmi o sesizare în scris la faţa locului, clar şi explicit, cu privire la deficienţele constatate, legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite prompt atât reprezentantului Agenţiei, cât şi prestatorului de servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului, reprezentanţilor locali ai turoperatorului).

Datele de contact ale Agenţiei TRAVELIO ROMANIA:

- E-mail: office@travelioromania.ro

Telefon: 0372 900 977

 

7.2. Atât Agenţia, cât şi prestatorul de servicii turistice vor acţiona imediat pentru soluţionarea sesizării.

În cazul în care sesizarea nu este soluţionată sau este soluţionată parţial, turistul va depune la sediul Agenţiei o reclamaţie în scris, în termen de maximum 5 zile calendaristice de la încheierea călătoriei, Agenţia urmând ca, în termen de 30 de zile calendaristice, să comunice turistului despăgubirile care i se cuvin, după caz.

Vor fi luate în considerare numai reclamaţiile făcute în nume personal.

Nu vor fi acceptate reclamaţiile făcute în numele mai multor persoane la finalul programului, despre care TRAVELIO ROMANIA nu a fost informată în scris la data producerii evenimentului.

 

 

8. Asigurări

 

8.1. Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de acesta, în cazul insolvabilităţii sau falimentului Agenţiei la Societatea de Asigurare OMNIASIG VIENNA INSURANCE GROUP cu sediul în Hunedoara. Poliţa de asigurare nr. I 48015 valabilă până la data de 23.05.2019 este afişată pe pagina web a agenţiei de turism TRAVELIO ROMANIA (www.travelioromania.ro).

 

8.2. Condiţiile în care turistul va fi despăgubit de către societatea de asigurare sunt:

8.2.1. În cazul în care Agenţia nu efectuează repatrierea turistului, acesta are obligaţia de a anunţa imediat societatea de asigurare prin telefon, fax sau e-mail. În această situaţie societatea de asigurare nu are obligaţia de a achita imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a le rambursa după întoarcerea turistului în România, în condiţiile poliţei de asigurare încheiate între Agenţie şi societatea de asigurare.

8.2.2. În cazul în care turistul solicită Agenţiei contravaloarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie să trimită documentele justificative către Agenţie prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Turistul are obligaţia să păstreze fotocopii de pe respectivele documente justificative. Turistul poate solicita Agenţiei rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data încheierii derulării pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii.

8.2.3. Turistul are obligaţia de a notifica societăţii de asigurare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în legătură cu solicitarea adresată Agenţiei privind rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmării de primire prevăzute la pct. 8.2.2.

8.2.4. În cazul în care, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmării de primire a documentelor justificative de către Agenţie, turistul nu a primit sumele solicitate de la aceasta, are loc evenimentul asigurat.

8.2.5. În termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat, turistul are obligaţia de a transmite societăţii de asigurare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, cererea de despăgubire însoţită de documentele justificative.

8.2.6. Documentele justificative constau în principal în:

a) contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;

b) confirmările de primire precizate la 8.2.2, 8.2.3 şi 8.2.5;

c) fotocopiile de pe documentele de plată a avansului (chitanţe, ordine de plată etc.), în cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;

d) fotocopiile de pe documentele de transport şi cazare, în cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere.

Societatea de asigurare are dreptul să solicite turistului şi alte documente justificative.

8.2.7. Despăgubirea nu poate depăşi suma achitată de turist în contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice şi nici sumele necesare repatrierii acestuia, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

8.2.8. Despăgubirea va fi plătită în termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii de către societatea de asigurare a documentelor justificative de la turist.

8.2.9. În cazul în care, după plata despăgubirii, Agenţia plăteşte debitul către turist, acesta are obligaţia de a restitui asiguratorului despăgubirea primită, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data primirii de la Agenţie a sumelor reprezentând debitul.

8.2.10. Facultativ, turistul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care să acopere taxele de transfer, sau a unui contract de asistenţă care să acopere taxele de repatriere în caz de accidente, de boală sau deces, a unui contract de asigurare pentru bagaje, a unui contract de asigurare pentru servicii medicale la destinaţie ori a unei asigurări storno sau altor tipuri de asigurări de călătorie. Agenţia recomandă încheierea unei asigurări storno pentru acoperirea eventualelor penalităţi de anulare. Turistul se poate informa în agenţii despre cazurile acoperite de asigurarea storno, aceasta putând fi încheiată în agenţia de turism de unde acesta a achiziţionat pachetul de servicii turistice, dacă Agenţia oferă acest tip de serviciu.

 

8.3. Agenţia nu se face vinovată de eventuala nerespectare a obligaţiilor stipulate în poliţele de asigurare contractate prin intermediul Agenţiei, deoarece aceasta este doar intermediar între turist şi asigurator.

 

 

9. Documentele contractului se constituie ca anexă la acesta şi sunt următoarele:

 

a) voucherul, biletul de odihnă/tratament, biletul de excursie, bonul de comandă, după caz;

b) programul turistic, în cazul acţiunilor turistice;

c) oferte ale Agenţiei puse la dispoziţia turistului, în format tipărit sau pe suport electronic.

 

 

10. Dispoziţii finale

 

10.1. Prezentul contract a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.

 

10.2. Comercializarea pachetelor de servicii turistice se va face în conformitate cu prevederile prezentului contract şi cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 107/1999, republicată.

 

10.3. Toate unităţile de cazare, precum şi mijloacele de transport sunt clasificate de către organismele abilitate ale ţărilor de destinaţie, conform procedurilor interne şi normativelor locale, acolo unde acestea există, care diferă de la o ţară la alta şi de la un tip de destinaţie la altul.

 

10.4. Turistul declară că Agenţia l-a informat complet cu privire la condiţiile de comercializare a pachetelor de servicii turistice în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului 107/1999, republicată. Prin semnarea acestui contract sau prin acceptarea pachetelor de servicii turistice, inclusiv în cazul celor achiziţionate la distanţă prin mijloace electronice, turistul îşi exprimă acordul şi luarea la cunoştinţă cu privire la Condiţiile generale de comercializare a pachetelor de servicii turistice, în conformitate cu oferta Agenţiei de turism.

 

10.5. PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

10.5.1. Datele cu caracter personal prelucrate de către TRAVELIO GROUP ROMANIA S.R.L.

Prelucrarea datelor cu caracter personal reprezintă orice operațiune sau set de operațiuni, care se efectuează asupra datelor dumneavoastră cu caracter personal, prin mijloace automate sau neautomate, cum ar fi: colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziție în orice alt mod, alinierea sau combinarea, restricționarea, blocarea, arhivarea, ștergerea sau distrugerea datelor.

În contextul rezervării, intermedierii, ofertării și comercializării serviciilor și / sau pachetelor de servicii turistice și de călătorie, a altor servicii turistice, evenimente culturale / sportive sau de altă natură, servicii de agrement sau călătorii de afaceri etc. de către Travelio Group Romania S.R.L., și al menținerii / dezvoltării raporturilor comerciale / contractuale cu dumneavoastră, vă putem solicita anumite date cu caracter personal. În acest sens, Travelio Group Romania S.R.L. poate prelucra, printre altele, următoarele date cu caracter personal: numele și prenumele, adresă de corespondență, telefon / fax, e-mail, pagină web / cont social media, serie şi număr carte de identitate / paşaport, data naşterii, CNP, vârstă minori, nume companie / autoritate / instituție publică, adresă şi numărul de înregistrare TVA (dacă este cazul).

10.5.2. Persoanele vizate

Persoanele vizate, ale căror date pot fi prelucrate de către Travelio Group Romania S.R.L., exclusiv în scopul mai jos menționat, sunteți dumneavoastră, în calitate de călători / turiști / beneficiari ai serviciilor turistice și de călătorie, reprezentanți / împuterniciți / persoane de contact de afaceri (parteneri de afaceri sau contractuali, etc.) din cadrul companiilor sau instituțiilor / autorităților publice.

10.5.3. Scopurile colectării datelor cu caracter personal

Prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal doar în următoarele scopuri: rezervarea, intermedierea, ofertarea și / sau comercializarea serviciilor și / sau a pachetelor de servicii turistice și de călătorie, a altor servicii turistice, evenimente culturale / sportive sau de altă natură, servicii de agrement sau călătorii de afaceri, executarea contractelor - respectiv în vederea îndeplinirii obligaţiilor contractuale pe care ni le asumăm faţă de dumneavoastră şi în vederea îndeplinirii obligaţiilor legale stabilite în sarcina noastră.

10.5.4. Travelio Group Romania S.R.L. va considera toate informațiile colectate de la dumneavoastră ca fiind confidențiale și nu le va partaja cu terți (cu excepția tur-operatorilor, unităților de cazare, transportatorilor, altor persoane fizice și / sau juridice implicate în prestarea serviciilor și / sau pachetelor de servicii turistice și de călătorie, altor servicii turistice, evenimentelor culturale / sportive sau de altă natură, serviciilor de agrement sau călătorii de afaceri rezervate sau achiziționate de dumneavoastră, respectiv partenerilor de afaceri ai Travelio Group Romania S.R.L., în cazul în care fără partajarea datelor, dumneavoastră nu ați putea beneficia de toate aceste servicii menționate mai sus), fără consimțământul dumneavoastră expres și anterior.

10.5.5. Destinatarii datelor dumneavoastră cu caracter personal

Destinatarii datelor înseamnă orice persoana fizică sau juridică, autoritate publică, agenție sau alt organism căreia (căruia) îi sunt divulgate datele dumneavoastră cu caracter personal, precum cele precizate mai jos, dar fără a se limita la: tur-operatori, unități de cazare, transportatori, alte persoane fizice și / sau juridice implicate în prestarea serviciilor și / sau pachetelor de servicii turistice și de călătorie, a altor servicii turistice, desfășurarea evenimentelor culturale / sportive sau de altă natură, serviciilor de agrement sau călătoriilor de afaceri, autorități publice centrale și locale, Instanțe Judecătorești, Poliție, Parchet (în limitele prevederilor legale și / sau ca urmare a unor cereri întemeiate și expres formulate) etc.

Confidențialitatea datelor cu caracter personal va fi asigurată de către Travelio Group Romania S.R.L. și nu vor fi furnizate către alți terți în afara celor menționați în prezentul document.

10.5.6. Durata prelucrării datelor cu caracter personal

În vederea realizării scopului menționat, Travelio Group Romania S.R.L. va prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal pe toată perioada de desfășurare a activităților Travelio Group Romania S.R.L., până în momentul în care dumneavoastră sau reprezentantul legal / împuternicit al dumneavoastră, va exercitați dreptul de opoziție / de ștergere (cu excepția situației în care Travelio Group Romania S.R.L. prelucrează datele în baza unei obligații legale sau justifică un interes legitim).

Ulterior încheierii operațiunilor de prelucrare a datelor cu caracter personal, în scopul pentru care au fost colectate, dacă dumneavoastră sau reprezentantul legal / împuternicit nu vă exercitați dreptul de opoziție /de ștergere, conform legii, aceste date vor fi arhivate de către Travelio Group Romania S.R.L. pe durata de timp prevăzută în procedurile interne Travelio Group Romania S.R.L. și / sau vor fi distruse.

10.5.7. Drepturile persoanelor vizate

În relația cu Travelio Group Romania S.R.L., dumneavoastră beneficiați, conform prevederilor legale aplicabile, de următoarele drepturi: dreptul de a fi informat, dreptul de acces, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziție, dreptul la rectificare, dreptul de ștergere a datelor, dreptul la restricționarea prelucrării, drepturi legate de procesul decizional individual automatizat, inclusiv crearea de profiluri, dreptul de a depune plângere.

Dreptul la informare: puteți solicita informații privind activitățile de prelucrare a datelor dumneavoastră personale.

Dreptul de acces: aveți dreptul de a obține o confirmare din partea noastră în sensul dacă prelucrăm sau nu datele cu caracter personal care vă privesc și, în caz afirmativ, acces la datele respective și la informații privind modalitatea în care sunt prelucrate datele.

Dreptul la portabilitatea datelor: dreptul de a primi datele personale într-un format structurat, utilizat în mod curent și care poate fi citit automat, respectiv dreptul ca aceste date să fie transmise direct altui operator, dacă acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic.

Dreptul la opoziție: vizează dreptul de a vă opune prelucrării datelor personale atunci când prelucrarea este necesară pentru îndeplinirea unei sarcini care servește unui interes public sau când are în vedere un interes legitim al operatorului. Atunci când prelucrarea datelor cu caracter personal are drept scop marketingul direct, aveți dreptul de a va opune prelucrării în orice moment, în mod gratuit și fără nicio justificare, utilizând, dacă este cazul, funcția de dezabonare inclusă în materialele de marketing.

Dreptul la rectificare: se referă la corectarea, fără întârzieri nejustificate, a datelor cu caracter personal inexacte. Rectificarea va fi comunicată fiecărui destinatar la care au fost transmise datele, cu excepția cazului în care acest lucru se dovedește imposibil sau presupune eforturi disproporționate.

Dreptul la ștergerea datelor - “dreptul de a fi uitat”: aveți dreptul de a solicita să vă ștergem datele cu caracter personal, fără întârzieri nejustificate, în cazul în care se aplică unul dintre următoarele motive: acestea nu mai sunt necesare pentru îndeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate sau prelucrate; vă retrageți consimțământul și nu există niciun alt temei juridic pentru prelucrare; vă opuneți prelucrării și nu există motive legitime care să prevaleze; datele cu caracter personal au fost prelucrate ilegal; datele cu caracter personal trebuie șterse pentru respectarea unei obligații legale; datele cu caracter personal au fost colectate în legătura cu oferirea de servicii ale societății informaționale.

Dreptul la restricționarea prelucrării: poate fi exercitat în cazul în care persoana contestă exactitatea datelor, pe o perioadă care ne permite verificarea corectitudinii datelor; prelucrarea este ilegală, iar persoana se opune ștergerii datelor cu caracter personal, solicitând în schimb restricționarea; în cazul în care Travelio Group Romania S.R.L. nu mai are nevoie de datele cu caracter personal în scopul prelucrării, dar persoana i le solicita pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în Instanță; în cazul în care persoana s-a opus prelucrării pentru intervalul de timp în care se verifică dacă drepturile legitime ale operatorului prevalează asupra celor ale persoanei respective.

Drepturi legate de procesul decizional individual automatizat, inclusiv crearea de profiluri: persoana vizată are dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv crearea de profiluri, ce produce efecte juridice care privesc persoana vizată sau o afectează în mod similar într-o măsura semnificativă. Prevederile menționate nu se aplică în cazul în care decizia:

a) este necesară pentru încheierea sau executarea unui contract între persoana vizată și un operator de date;

b) este autorizată prin dreptul Uniunii sau dreptul intern care se aplică operatorului și care prevede, de asemenea, măsuri corespunzătoare pentru protejarea drepturilor, libertăților și intereselor legitime ale persoanei vizate;

c) are la baza consimțământul explicit al persoanei vizate.

În cazul în care, dumneavoastră, direct sau prin reprezentant, vă exercitați drepturile menționate mai sus, în mod vădit nefondat, nejustificat sau excesiv, în special din cauza caracterului repetitiv, Travelio Group Romania S.R.L. poate:

a) să perceapă o taxă rezonabilă, ținând cont de costurile administrative pentru furnizarea informațiilor sau a comunicării, sau pentru luarea masurilor solicitate;

b) să refuze să dea curs cererii.

De asemenea, dumneavoastră vă este recunoscut dreptul de a depune o plângere în fata unei autorități de supraveghere și de a introduce o cale de atac judiciară.

Drepul de a depune plângere: puteți depune plângere față de modalitatea de prelucrare a datelor personale la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.

10.5.8. Exercitarea drepturilor dumneavoastră

Pentru exercitarea acestor drepturi, dumneavoastră vă puteți adresa Travelio Group Romania S.R.L. cu o cerere scrisă, datată și semnată, la adresa de e-mail: gdpr@travelioromania.ro sau la următoarea adresă de corespondență: Travelio Group Romania S.R.L., Mun. Cluj-Napoca, Calea Mănăştur nr. 48, ap. UI 1, parter, 400372, jud. Cluj.

 

10.6. CONSIMŢĂMÂNTUL PARENTAL în contextul prelucrării datelor cu caracter personal (se va completa doar dacă vor exista minori - beneficiari indirecţi ai serviciilor contractate)

 

Subsemnatul/a, _________________________________________(nume părinte / tutore / reprezentant legal), în calitate de _______________________________________(părinte / tutore / reprezentant legal), confirm faptul că _________________________________(nume minor(i)), este / sunt sub vârsta de 18 ani și, prin prezenta, consimt în numele său / lor ca Travelio Group Romania S.R.L. să poată prelucra datele cu caracter personal legate de (nume / prenume și data naşterii, serie şi număr carte de identitate / paşaport), în scopul rezervării, intermedierii, ofertării și / sau comercializarii serviciilor și / sau a pachetelor de servicii turistice și de călătorie, a altor servicii turistice, evenimente culturale / sportive sau de altă natură, servicii de agrement al căror beneficiar(i) direct(i) sau indirect(i)  este / sunt.

 

10.7. Litigiile apărute între părţi se rezolvă pe cale amiabilă, în caz contrar părţile înţeleg să se adreseze instanţelor de judecată competente.

 

10.8. Contractul va fi interpretat conform legilor din România.

 

 

Agenţia,                                                                                                            

TRAVELIO ROMANIA                                                                                          


Reprezentant: _________________________                                

Funcţia: ________________________________

Semnătura / Ştampila

 

 

 

Turist / Reprezentantul turistului

Nume şi prenume: _____________________

 

„Prin semnarea prezentului document, confirm că am citit, am fost informat/ă corect, complet, precis, am luat la cunoștință Termenii şi Condiţiile generale cu privire la serviciile contractate, înțeleg pe deplin drepturile de care beneficiez privind protecția atât a datelor personale proprii, ale persoanelor pe care le reprezint în prezentul contract cât și protecția datelor personale ale minorului / minorilor (dacă este cazul), respectiv: dreptul de a fi informat, dreptul de acces, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziție, dreptul la rectificare, dreptul de ștergere a datelor, dreptul la restricționarea prelucrării, drepturi legate de procesul decizional individual automatizat, inclusiv crearea de profiluri, dreptul de a depune plângere.

 

Îmi exprim acordul, consimt la prelucrarea datelor cu caracter personal, prin orice mijloc de comunicare, inclusiv prin intermediul serviciilor de comunicații electronice, constând în: colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere (transferul către partenerii care asigură executarea serviciilor turistice), diseminarea sau punerea la dispoziție în orice alt mod, alinierea sau combinarea, restricționarea, blocarea, arhivarea, ștergerea sau distrugerea datelor.

 

Îmi  exprim acordul, consimt în mod expres și la transmiterea datelor cu caracter personal către touroperatorii parteneri, companiile aeriene, hotelieri şi alţi furnizorii de servicii turistice din țările din UE/SEE şi ţările terţe de destinaţie (cele din afara UE), colaboratori direcţi / indirecţi ai Travelio Romania.”

 

Semnătura:

 

 

Persoană juridică: ______________________

Reprezentant: __________________________

 

Semnătura / Ştampila